Man hinner med mycket bara man vill

Hann bli klar med frågorna, tvätta undan en massa tvätt och till och med stryka några skjortor. Just strykning har jag alltid sett som vuxengöra. Min pappa stryker väldigt mycket, det är hans sätt att koppla av. När jag stryker känner jag mig automatiskt lite vuxnare.

Frågesporten gick bra. En gubbe tyckte att jag skulle sänka svårighetsgraden då han tyckte att det var lite knepigt. Behöver jag ens säga att han inte riktigt tillhörde de skarpaste knivarna i lådan. Visst, vissa frågor är väl kanske inte så jätte lätta men jag vill ju också lära gästerna nya saker. Jag vill att de ska gå hem och ha lärt sig åtminstone en ny sak som kan vara kul att veta. Typ hur många bubblor det finns i en champagne flaska. 49 miljoner.

Efter quizen hann jag till gymmet och tränade 40min innan de stängde. Ganska lite folk och de flesta relativt otränade och unga så det var skönt. Tycker inte om att träna med stora biffar som stönar som tjurar.

Kock-Håkan kom förbi och lämnade en TV till oss som vi ska ge till Jesse. En 42" platt-TV, riktigt fin. En DVD fick vi med också så nu tycker jag att Jesse borde bli glad som en mört!

Passade på att bädda om sängen i påsksängkläder, tända lite ljus och göra det lite mysigt. Det är trevligare att vara hemma när det är mysigt. Ska försöka hålla mig vaken tills Oscar kommer hem, igår somnade jag innan han kom hem och det känns lite fel när vi inte pratar en stund på kvällen.








Inte världens bästa bilder, men man ser iaf hur mysigt det ser ut.

Kommentarer
miss j säger:

Vad fint! :)

2013-03-30 | 21:21:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback