Det här suger verkligen

Förkylningen vill verkligen inte ge med sig. Skulle ha jobbat ikväll men jag blev tvungen att sjukanmäla mig, det går helt enkelt inte. Kan knappt andas och att prata är en enorm ansträgning. Undrar hur jag hade mått om jag fortfarande hade varit rökare?

Nu kan jag stolt säga att jag varit rökfri i 10 veckor. Alkoholfri också för den delen. Känns riktigt skönt. Har fått grymt mycket bättre hy och fått tillbaka glansen i håret. Konditionen har också blivit avsevärt bättre. Att sluta röka var nog det bästa beslutet jag fattat, självklart saknar jag att ta en cigg ibland men den där saknaden försvinner mer och mer för varje dag som går. Jag har alltid en e-cigarett i fickan men jag vill inte använda den, det är ju vanan som är jobbig att göra sig av med och jag tror att det är lättare att falla tillbaka på vanliga cigaretter om man underhåller vanan. Jag har cigaretter liggandes hemma också men det finns inte en tanke på att ta en, jag vet dock att jag skulle få panik om jag inte hade cigaretter hemma.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback