Sängliggandes

Är sängliggandes och ynklig. Har jobbat ganska hårt den senaste tiden och jag tror kanske inte att det har varit så jätte bra. I förra veckan började jag få ont i magen på jobbet och efter helgen har jag knappt kunnat sova för att jag har haft såna värkar. Droppen var igår då jag knappt kunde ta mig ur sängen för att det gjorde så förbannat ont, fick inse att det inte riktigt funkade att jobba den här helgen. Har ringt till barnmorskemottagningen och de trodde att det är foglossning. Ska till en sjukgymnast på måndag för att se vad det är, tyvärr känns det som att min karriär inom restaurangbranschen för tillfället är över.
 
Igår låg jag hemma hos mina föräldrar och var ynklig och idag har jag varit hemma och varit ynklig i min ensamhet. Blev tvungen att gå till Solna Centrum och köpa present då vi ska på barndop imorgon. Det var en pärs. Nu ligegr jag med värk i soffan och tycker synd om mig själv. Men men, det går väl över bara man vilar och tar det lugnt hoppas jag.
 
Imorgon är det dop för Ida-Louise i Västerås. Det kommer bli kul, bara att hoppas att det inte gör så ont imorgon. Provade en av mina kläningar som jag inte kunnat ha tidigare då den varit alldeles för stor, nu sitter den perfekt och jag kände mig riktigt fin i den. Ska be Oscar ta kort imorgon så jag har bevis på att jag någon gång under graviditeten faktiskt såg ganska sexig ut trots magen. Skämt o sido, jag är fortfarande ganska liten så större lär jag ju bli.
 
Oscar jobbade långpanna idag så han kommer hem vid 22, direkt när han kommit hem åker vi till Sandviken. Egentligen är det väl inte närmare att åka från Sandviken till Västerås, där dopet är, men det är skönt att få komma bort lite. Jag varvar ner mycket bättre när jag är där uppe och man sover mycket skönare.
 
I övrigt har det inte hänt så mycket på senaste annat än att jag har jobbat och blivit idiotförklarad av fulla gäster som kom till oss efter Elitloppet. Det var sådär. Mina hormoner bubblade upp och jag höll på att börja gråta, sen tog jag ett djupt andetag och blev arg på gästerna istället. Vet inte riktigt vad som var bäst/sämst men men, jag tar inte vad som helst längre. De får väl tycka vad de vill egentligen. Travmänniskor är speciella, så mycket kan man ju säga iaf.
 
I måndags var vi på Skansen och det är ju alltid trevligt. Blev lite för mycket promenerande för mig men det var kul iaf. Jag och Oscar uppskattade väl djuren mer än vad Jesse gjorde, han ville mest klättra i klätterställningar och sånt.
 
 

Nu är det bara för mig att fortsätta vara ynklig i soffan ett tag tills till Oscar kommer hem och vi kan åka. Jag köpte en ny skjorta till honom idag när jag var i centrum så jag är lite spänd på vad han tycker om den. Hoppas han tycker om den för jag tyckte den var super snygg. Iof är ju det det viktigtaste...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback